مصرف بیش از اندازه بادام، چه خطراتی را می تواند برای سلامتی ما ایجاد کند؟

مصرف بیش از اندازه بادام، چه خطراتی را می تواند برای سلامتی ما ایجاد کند؟، بادام، یک خوراکی دم دستی برای میان وعده‌های ما، با طعم، مزه و حسی خوب است. حتی می‌توانید بادام را به سالاد یا بشقاب غذایتان هم بیفزایید. مقادیر کمی بادام، معمولاً در هر برنامه‌ی غذایی جای دارند، اما خوردن بادام زیاد، می‌تواند مسبب عوارض جانبی شود! آشنا بودن با چنین وضعیتی، به شما کمک خواهد کرد تا برای رژیمتان برنامه‌ریزی داشته و از بروز اشتباه، اجتناب کنید.

ادامه مطلب: مصرف بیش از اندازه بادام، چه خطراتی را می تواند برای سلامتی ما ایجاد کند؟

آیا آبلیمو بر کاهش وزن موثر است؟ نحوه اثرگذاری آن به چه صورت است؟

آیا آبلیمو بر کاهش وزن موثر است؟ نحوه اثرگذاری آن به چه صورت است؟، دو راه عالی برای کاهش وزن این است که مقدار کالری مصرفی‌تان را کاهش داده و بصورت منظم ورزش کنید. به اعتقاد ان لوئیس گیتلمن، متخصص تغذیه، راه دیگر این است که در برنامه‌ی غذایی‌تان تغییراتی بدهید که بر توان کاهش وزن شما بیفزایید. مثلا اینکه آبلیمو مصرف کنید. اما مصرف آبلیمو می‌تواند عوارض جانبی‌ای هم داشته باشد، پس برای تایید فواید آن مطالعات بیشتری لازم است. در این مطلب ما قصد داریم به بررسی فواید و تأثیرات آبلیمو بر روی سوخت و ساز چربی در بدن، اثر آن بر وزن آب موجود در بدن و سایر فواید آن در زمینه لاغری بپردازیم. همچنین در پایان مقاله به نکاتی در مورد نحوه مصرف و میزان مصرف آبلیمو اشاره کرده ایم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب: آیا آبلیمو بر کاهش وزن موثر است؟ نحوه اثرگذاری آن به چه صورت است؟

نور خورشید بهترین روش برای جذب ویتامین D است

نور خورشید بهترین روش برای جذب ویتامین D است، هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد، به واسطه‌ی کلسترول امکان تولید ویتامین D در پوست به وجود می‌آید. اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید با طول موج ۲۸۰ تا ۳۲۰ انرژی مورد نیاز برای چنین واکنش‌هایی را فراهم می‌آورد. چنانچه در مناطقی زندگی می‌کنید که پرتو خورشید در تمام طول سال فراوان است، احتمالا با خارج شدن از منزل در طی روز و چندبارحمام آفتاب در هفته می‌توانید ویتامین D مورد نیاز بدنتان را تامین نمائید.

ادامه مطلب: نور خورشید بهترین روش برای جذب ویتامین D است

کمبود ویتامین D چه مشکلاتی را می تواند به وجود بیاورد؟ مزایای مصرف ویتامین D چیست؟

کمبود ویتامین D چه مشکلاتی را می تواند به وجود بیاورد؟ مزایای مصرف ویتامین D چیست؟، کمبود ویتامین D یکی از شایع‌ترین نمونه‌های کمبود مواد مغذیست. کمبود این ویتامین برای برخی از افراد خطر جدی‌تریست. گرچه کمبود ویتامین D به طور میانگین ۴۱.۶٪ است اما این آمار در سیاهپوستان به ۸۲.۱٪ و در اسپانیول‌ها به ۶۲.۲٪ می‌رسد. کمبود این ویتامین، افراد سالخورده را بیش از دیگران تهدید می‌کند. افراد مبتلا به بیماری‌های خاص نیز احتملا با کمبود ویتامین D روبرو هستند. یکی از مطالعات در این زمینه نشان داد که ۹۶٪ از بیمارانی که دچار حمله‌ی قلبی شدند از کمبود ویتامین D رنج می‌بردند.

ادامه مطلب: کمبود ویتامین D چه مشکلاتی را می تواند به وجود بیاورد؟ مزایای مصرف ویتامین D چیست؟

ویتامین D چیست و در بدن انسان چه نقشی دارد؟

ویتامین D چیست و در بدن انسان چه نقشی دارد؟، شاید اگر متوجه شوید که ویتامین D تفاوت چشمگیری با دیگر ویتامین‌ها دارد، تعجب کنید. این ویتامین در واقع هورمونی موسوم به هورمون استروئید است، و چنانچه پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد به واسطه‌ی کلسترول در بدن تولید می‌شود. به همین دلیل، اغلب ویتامین D منسوب به ویتامین نور خورشید است. اما از آنجایی که این روزها امکان قرار گرفتن در معرض نور خورشید به حد کفایت وجود ندارد، ضرورت ایجاب می‌کند که افراد این ویتامین را از برنامه‌ی غذایی( یا مکمل‌ها) تامین نمایند. در این مقاله هر آنچه باید درباره‌ی ویتامین D بدانید گنجانده شده است.

ادامه مطلب: ویتامین D چیست و در بدن انسان چه نقشی دارد؟